Onze praktijk heeft momenteel tijdelijke een cliëntenstop, om onze kwaliteit van zorg te kunnen bewaken en waarborgen. Meer informatie.

Magnesium 4 You


Heb jij behoefte aan meer balans en wil jij je vitaler voelen? Of heb je langdurige fysieke & mentale klachten als vermoeidheid, stress, burn-out, slechte nachtrust, fibromyalgie, artrose, osteoporose reumatische klachten, parkinson of sport veel, bent zwanger of hebt last van krampen? Een magnesium boost, dat is wat jouw lichaam nodig heeft!

Waarom is magnesium zo belangrijk?

Magnesium is het enige mineraal dat ons helpt ontspannen van spieren & het zenuwstelstel, het verlicht een gestrest brein en geeft je lichaam meer energie. Dit mineraal is, als het ware, het sleutelmineraal zodat alle andere mineralen beter worden opgenomen. Door magnesium wordt endorfine aangemaakt en daar worden wij blij van.

Daarom wordt magnesium ook Happy Mineral genoemd!

Magnesium is na zuurstof en water ons derde levensbehoefte.

Magnesium is een heel belangrijk mineraal die wel meer dan 327 lichaamsprocessen ondersteunt. Elke dag heeft je lichaam 400mg magnesium nodig om goed te kunnen functioneren. Via transpiratie verliezen we magnesium. Ervaar je overmatig stress of sport je intensief dan is onze behoefte 1000 tot 1200mg. Per dag krijgen we slechts 50-100mg magnesium via onze dagelijkse voeding binnen. Door een tekort kunnen vele fysieke en mentale klachten ontstaan zoals spierkrampen, stress en vermoeidheid. Daardoor is extra magnesium opnemen zo essentieel voor een vitale gezondheid.

Een intensieve magnesium arrangement helpt jou voldoende magnesium op te nemen, zodat jij je nog meer vitaal en gezond mag voelen.


Welke magnesium arrangement kun je bij ons boeken?

Zowel voor kinderen als volwassenen 🙂

  • “Floating” on Feets Experience Magnesium
  • “Floating” by Body Experience Magnesium
  • Trippel Magnesium Experience by “Floating” Feets &”Floating” Body
  • Sporters Experience
  • Zwangerschap Magnesium arrangement

Magnesium heeft de volgende voordelen:

  • Draagt bij aan een normale energiehuishouding.
  • Draagt bij tot de instandhouding van normale botten.
  • Draagt bij aan een normale celdeling.
  • Speelt een rol bij het opbouwen van lichaamseiwit.
  • Helpt bij het handhaven van de normale balans in de water- en mineralenhuishouding van het lichaam.
  • Activeert je natuurlijke energie in het lichaam.
  • Draagt bij aan een sterk gebit.
  • Draagt bij aan een heldere geest, stress & burnout
  • Inzetbaar bij Diabetes, Reuma, fibromyalgie.
  • Inzetbaar bij Hooikoorts, krampen.
  • Draagt bij aan een normale spierwerking.
  • Helpt bij vermoeidheid/moeheid.
  • Speelt een belangrijke rol in het functioneren van zenuwen. (ADHD, Hoog gevoeligheid, Autisme)

Verbeteren van de stofwisseling

Iedere chemische reactie in ons lichaam is afhankelijk van enzymen. Dit kan de temperatuurregeling zijn of de opbouw van cellen. Het magnesium mineraal is een bestanddeel van meer dan 300 enzymen voor de koolhydraten en proteïnen wisseling. Hierdoor is het een belangrijke “manager van de stofwisseling” in onze lichaamscellen.

Energiewinning van magnesium

Hoe meer magnesium in het lichaam aanwezig is, hoe beter de werking van onze “energiecentrales” in onze lichaamscellen. Het magnesium creëert energie in de vorm van ATP (ATP staat voor adenosinetrifosfaat). De ATP-moleculen zijn kleine opslagplaatsen in ons lichaam. Wanneer de ATP-moleculen splitsen komt energie vrij.

De energieproductie in spieren en hart wordt door magnesium in een hoog toerental gezet. Het resultaat zijn betere prestaties tijdens sport en een energieker gevoel gedurende de dag. Een magnesium tekort ligt vaak aan de grondslag voor veel voorkomende klachten.

Stimuleren van de eiwitproductie

Proteïnen (eiwitten) vervullen uiteenlopende taken in ons lichaam. Het kan gaan om structurele eiwitten zoals die in spier- en bindweefsel. Of om antilichamen en enzymen zijn eiwitten die bestaan uit aminozuren.
Ons DNA, ook een molecuul, wordt door bepaalde enzymen en magnesium gestimuleerd tot het aanmaken van een “blauwdruk”. In de DNA blauwdruk is vastgelegd in welke volgorde de afzonderlijke aminozuren zich aan de onderscheiden eiwitten moeten binden. Deze processen kunnen enkel tot stand komen door medewerking van magnesium.

Versterken van bot en tanden

Alleen met behulp van magnesium verkrijgen botten uiteindelijk hun hardheid en stabiliteit. Hiervoor is een gezonde toevoer van magnesium belangrijk, voor zowel kinderen en opgroeiende jongeren. Zodra men ouder wordt neemt het vermogen om magnesium op te nemen uit eten af. Hierdoor profiteren ook senioren van een extra magnesium toevoer.

Het mineraal calcium draagt bij aan de hardheid en weerbarstigheid van de botten, magnesium zorgt voor elasticiteit en voorkomt op deze wijze botbreuken.

Magnesium en ontspanning

Magnesium en calcium voeren hun werking op de spieren gezamenlijk uit. Calcium zorgt voor de samentrekking van de spiervezels. Magnesium zorgt voor de ontspanning. Wanneer de verhouding tussen calcium en magnesium niet goed is dan ontstaan er spiertrekkingen en krampen.

De ontspannende werking van magnesium is van belang voor de activiteit van de spieren en in het bijzonder de hartspier. Daarbij voorkomt magnesium dat het hart wordt overbelast en ondersteunt daarbij een gezonde activiteit.

Soepel functioneren van ons zenuwstelsel

Voor de prikkeloverdracht tussen spieren en zenuwen is magnesium medeverantwoordelijk. Daarmee waarborgt magnesium het soepel functioneren van ons gehele spierapparaat. Tegelijkertijd is magnesium in staat om een overprikkeld zenuwsysteem tot rust te brengen.


Tips voor thuis:

Wist je dat je magnesium het beste opneemt via de huidporiën? Omdat we deze het meest vinden op onze voetzolen is de opname juist daar extra groot 🙂

Bij ons kun je al deze producten kopen omdat wij, FeetCare4You, magnesium professionals zijn.

  • Neem thuis 1x per week een magnesium voeten bad
  • 1 theelepel magnesium citraat poeder op 1 liter water verdeeld over de dag opdrinken. Drink je 1 glas? Voeg 1/4 theelepel toe aan je water, sap of smoothie.
  • Vóór het douchen breng royaal magnesium sportolie aan over je hele lichaam. Buik, oksels en voeten voor de snelste opname. Laat dit 5 á 10 minuten intrekken en daarna afspoelen.
  • Spray de geheel beide voeten in met magnesium sportolie voor het slapen gaan. Wrijf je voeten tegen elkaar aan. Doe eventueel sokjes aan. Dit is voor een goede nachtrust 🙂
  • Ga je sporten? Breng direct vóór, tijdens of na het sporten met een bezwete lichaam magnesium sportgel aan en laat het 5 á 10 minuten intrekken voor effectieve werking. Werkt effectief tegen spierpijn en krampen.
  • Verminder suikers, koffie en thee, koolzuurhoudende dranken uit je eetpatroon want het ontneemt het magnesium uit je lichaam.
  • Mondspoeling: 1/3 magnesium olie en voeg 2/3 water toe.
  • Geeft een goede PH-waarde in de mond, zorgt voor zeer snelle opname via de mond slijmhuid (favoriet bij de topsporters) en werkt antibacterieel tegen wondjes in de mond. Je adem zal direct fris ruiken!
  • Verminder het drinken van zuivel, zo blijven calcium en magnesium in balans.
  • Blijf committed aan bovenstaande adviezen zodat het een routine wordt.

Veel succes!